"Έχω Δυσλεξία, σιγά μην διαβάσω βιβλίο τέτοιες μέρες…"


Αγαπητοί γονείς,


Κατανοώντας την αγωνία σας, αυτές τις δύσκολες μέρες, να στηρίξετε μαθησιακά τα παιδιά σας, προτείνουμε να σταματήσετε να αναζητάτε επαναληπτικά φυλλάδια για τη Γλώσσα και να στραφείτε σε πιο σίγουρες και επωφελείς λύσεις. Το στοίχημα των ημερών θα είναι να μείνουν τα παιδιά σε επαφή με το βιβλίο και την ανάγνωση. Μην αγχώνεστε ότι θα μείνουν πίσω στη γραμματική και την ορθογραφία. Κάθε φαινόμενο έτσι κι αλλιώς, δεν παρουσιάζεται μόνο μία φορά, όσον αφορά το Δημοτικό Σχολείο. Ειδικά εάν ένα παιδί παρουσιάζει δυσκολίες στην ανάγνωση, δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος αντιμετώπισης από την ίδια την ανάγνωση.


Να το δούμε όμως λίγο πιο συγκεκριμένα…


Η ανάγνωση μπορεί να προκαλέσει έντονα αρνητικά συναισθήματα στα παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες, καθώς συχνά αποτελεί έναν εφιάλτη με καταναγκαστικά έργα, απ’ τον οποίο θέλουν να ξυπνήσουν το συντομότερο. Πολλοί, επίσης, ισχυρίζονται ότι, αφού το παιδί δυσκολεύεται με την ανάγνωση, ας διαβάσει όσο λιγότερο γίνεται για να μην κουράζεται. Αυτό συχνά έχει ως αποτέλεσμα να εντείνονται τόσο οι ίδιες οι δυσκολίες στην ανάγνωση όσο και οι αρνητικές εμπειρίες που απορρέουν από αυτή. Μήπως όμως ο καλύτερος τρόπος για να βελτιωθούν οι δυσκολίες αυτές είναι η ίδια η ανάγνωση;


Εξηγούμαστε:


- Η ανάγνωση βιβλίων και ιστοριών βελτιώνει το λεξιλόγιο, τις λέξεις που γνωρίζουμε και αυτές που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε.

- Η βελτίωση στο λεξιλόγιο συνεπάγεται βελτίωση στην ορθογραφία, την κατανόηση και ευχερέστερη ανάγνωση.

- Περισσότερες αναγνωστικές εμπειρίες, με αποτέλεσμα την καλύτερη κατανόηση και τη βελτίωση της έκφρασης.


Ωραία ακούγονται όλα αυτά, αλλά πώς γίνονται;


Σίγουρα δεν είναι μια απλή διαδικασία που γίνεται εν μία νυκτί. Χρειάζεται συνεχή προσπάθεια και κόπο. Μερικά βήματα που μπορείτε να ακολουθήσετε είναι τα εξής:


- Δώστε στο παιδί ευκαιρίες να διαλέξει τα βιβλία που του αρέσουν. Αν δυσκολεύεστε οικονομικά αναζητείστε δανειστικές βιβλιοθήκες, βιβλία από άλλους γονείς και βιβλία που υπάρχουν στο διαδίκτυο, τα οποία διατίθενται δωρεάν.

- Δυστυχώς, το βιβλίο δεν μπορεί να ανταγωνιστεί το τάμπλετ και την τηλεόραση, οπότε προσπαθήστε να περιορίσετε τη χρήση τους. (Αναζητήστε στο διαδίκτυο τον κανόνα 3-6-9-12 του Serge Tisseron.)

- Συζητήστε με το παιδί για το βιβλίο που διαβάζει. Αν του αρέσει, αν έχει ακούσει για κάποια παρόμοια ιστορία, αν κάτι του φάνηκε αστείο, περίεργο κλπ. (Προσπαθήστε να μην κάνετε μόνο ερωτήσεις π.χ όταν είχα διαβάσει εγώ κάτι παρόμοιο…)

- Διαβάστε εσείς για λίγο στο παιδί αν έχει κουραστεί πολύ, αλλά θέλει να μάθει τι γίνεται στη συνέχεια.

- Βάλτε το διάβασμα στην καθημερινότητα.

- Αφήστε το παιδί να διαλέξει ακόμα και βιβλία που αντιστοιχούν σε μικρότερη ηλικιακή ομάδα. (Αναζητήστε στο διαδίκτυο τα δικαιώματα του μικρού αναγνώστη.)

- Αφήστε σκόρπια βιβλία στο σπίτι.

- Μην δώσετε υποχρεωτικό χαρακτήρα στη διαδικασία γιατί το πιθανότερο είναι να έχει αντίστροφα αποτελέσματα.

Καλή επιτυχία και να προσέχετε!



Θανάσης Τσώλης

Ειδικός Παιδαγωγός

Επιστημονικός Υπεύθυνος

Ινστιτούτο Επικοινωνίας &

Ανάπτυξης Παιδιού, "Λόγος & Έργα"





Εικόνα από: https://images.app.goo.gl/64BDtnUyQ71fs9Rd7

  • Λόγος & Έργα
  • Instagram
  • YouTube

Λόγος & Έργα

Ινστιτούτο Επικοινωνίας & Ανάπτυξης Παιδιού ΙΚΕ

24ο χλμ. Λεωφ. Μαραθώνος, Διασταύρωση Ραφήνας

Τηλέφωνα: 2294304643 - 6944310900

Email: contact@logos-erga.gr

Copyright © 2018 - 2019

Επικοινωνήστε μαζί μας