top of page

Συχνές Ερωτήσεις

  • Ποιοί είναι οι καλύτεροι τρόποι για να ενθαρρύνουμε την ανάπτυξη της ομιλίας ή/και του λόγου ενός παιδιού;
    Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να δώσει κανείς προσοχή στην ανάπτυξη της ομιλίας ή/και του λόγου μέσα στο σπίτι και κατά τη διάρκεια της καθημερινότητας. Έχοντας ως στόχο την ανάπτυξη αυτών των δεξιοτήτων κατά τη διάρκεια καθημερινών ρουτίνων μπορεί πραγματικά να συμβάλει στην λεκτική ανάπτυξη του παιδιού. Προσοχή όμως, η ενθάρρυνση της ομιλίας ή/και του λόγου μέσα στο σπίτι θα ήταν καλό να βγαίνει φυσικά και όχι με αγωνία και ως «μάθημα». Μερικοί από τους τρόπους που μπορεί η οικογένεια να συμβάλει στην πρόληψη των δυσκολιών ομιλίας ή/και λόγου είναι: Χρησιμοποιείστε εκφράσεις προσώπου όταν μιλάτε στο παιδί Περάστε ποιοτικό χρόνο με το παιδί (ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΟΧΙ ΑΠΛΑ ΠΟΣΟΤΗΤΑ) Χαμηλώστε στο επίπεδό του έτσι ώστε να υπάρχει καλή βλεμματική επαφή με το παιδί σας Ακολουθήστε το παιδί σε αυτά που κάνει Ανακαλύψτε τι ενδιαφέρει το παιδί σας και απασχοληθείτε και οι δύο με αυτό Μιλήστε στο παιδί για τα παιχνίδια που παίζει ( λαμβάνοντας υπόψη την ηλικία του παιδιού χρησιμοποιούμε και την ανάλογη ποσότητα λεξιλογίου και φράσεων) Χρησιμοποιείστε ομιλία «ενηλίκων» και όχι «βρεφική», π.χ. νάνι, μαμ κτλ., αλλά «πάμε για ύπνο», «έλα να φας» ή πιο απλά ακόμα «φαΐ» Όταν το παιδί λέει κάτι με λάθος τρόπο ή με λάθος άρθρωση απλά επαναλαμβάνουμε ότι είπε με το σωστό τρόπο και προσθέτουμε κάποια επιπλέον πληροφορία, π.χ. λέει το παιδί «τίτιτο (αυτοκίνητο)» εμείς λέμε «αυτοκίνητο - μεγάλο αυτοκίνητο», με εκφραστικότητα, αργό και καθαρό ρυθμό ομιλίας Ρωτάτε τα παιδιά ερωτήσεις που μπορεί να είναι λίγο δύσκολες, ανοιχτές ερωτήσεις και όχι κλειστές όπου το παιδί μπορεί να απαντήσει με ένα ΝΑΙ ή ΟΧΙ. Αν δυσκολεύεται μπορείτε να του δώσετε επιλογές έτσι ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί και να μην απογοητευτεί Χρησιμοποιείστε βιβλία και παιχνίδια που ενισχύουν
  • Ποιός είναι ο καλύτερος τρόπος για να μιλάμε σε μικρά παιδιά;
    Όταν τα παιδιά είναι μικρά (κάτω των 22 μηνών), η "απλή ομιλία" τους βοηθά να μάθουν πόσο διαφορετικά ακούγονται οι λέξεις. Η "απλή ομιλία" είναι η ομιλία που χρησιμοποιεί ο ενήλικας ρυθμό «τραγουδιστό» κατά τη διάρκεια της ομιλίας του προς το παιδί. Η απλή ομιλία πρέπει πάντα να είναι γραμματικά σωστή, που σημαίνει ότι δεν πρέπει να είναι "βρεφική " και χωρίς να παραλείπουμε λέξεις. Λέγοντας "το παιδί τόσο όμορφο" δεν είναι γραμματικό και δεν θα ήταν τόσο χρήσιμο όσο λέγοντας: "Κοίτα το όμορφο μωρό." Μόλις το παιδί ακούσει τη διαφορά μεταξύ των λέξεων, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ο "σύνθετος λόγος" για να βοηθήσει ένα παιδί να μάθει την έννοια των λέξεων. Αυτό συνήθως συμβαίνει όταν το παιδί είναι περίπου δύο ετών. Στη "σύνθετη ομιλία ", ο ενήλικας μιλά στο παιδί με μια κανονική φωνή, αντί να τραγουδάει. Οι ενήλικες λένε επίσης μεγαλύτερες προτάσεις. Ένα παράδειγμα σύνθετης ομιλίας είναι: "Ήρθε η ώρα να βουρτσίσετε τα δόντια σας μια και έτσι μπορούν να είναι ωραία και καθαρά! " Τα παιδιά φυσικά μαθαίνουν να ακούν τη διαφορά μεταξύ των λέξεων και να μαθαίνουν το νόημά τους ακούγοντας και βλέποντας ενήλικες όταν είναι μικρά. Εάν ένα παιδί έχει μια γλωσσική διαταραχή ή καθυστέρηση, μπορεί να του είναι δύσκολο να μάθει λέξεις με αυτό τον τρόπο, και μπορεί να απαιτήσει επαγγελματική βοήθεια. Εάν υπάρχει ανησυχία για την γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού, συμβουλευτείτε έναν Λογοθεραπευτή ο ποιος μπορεί αξιολογήσει και να παρέχει θεραπεία για το παιδί και την οικογένειά του.
  • Ποιές είναι οι ενδείξεις που σημαίνουν ότι ένα παιδί μπορεί να χρειαστεί βοήθεια για την ανάπτυξη της ομιλίας ή/και της γλώσσας;
    Οι ενδείξεις ότι ένα παιδί μπορεί να μην αναπτύσσεται όπως οι συνομήλικοι του / της περιλαμβάνουν: Το παιδί δεν ανταποκρίνεται στο περιβάλλον του με τον συνηθισμένο τρόπο. Δεν παίζει με τους συνομηλίκους ή τα παιχνίδια με τρόπους που κάνουν άλλα παιδιά για την ηλικία του. Το παιδί δεν χρησιμοποιεί ποικίλους ήχους ή λέξεις. Το παιδί δεν καταλαβαίνει (ή ανταποκρίνεται κατάλληλα) όταν ερωτάται κάτι. Το παιδί δεν ακολουθεί οδηγίες στο σπίτι ή/και στο σχολείο. Το παιδί δεν χρησιμοποιεί λέξεις για να πει στους ενήλικες τι χρειάζεται. Αντ 'αυτού, χρησιμοποιούνται πολλές χειρονομίες ή ακόμα και συναισθηματικά ξεσπάσματα. Εάν ένα παιδί παρουσιάζει κάποια από αυτές τις ενδείξεις, επικοινωνήστε με έναν Λογοθεραπευτή στην περιοχή σας. Αν το παιδί δεν δείχνει καμία από αυτές τις "κόκκινες σημαίες", αλλά εξακολουθεί να υπάρχει ανησυχία για την επικοινωνία του, την ομιλία του, τη γλώσσα του, ή την κοινωνική την ανάπτυξη, θα πρέπει επίσης να επικοινωνήσετε με έναν Λογοθεραπευτή για μια αξιολόγηση στους τομείς αυτούς. Μια αξιολόγηση είναι μια μεγάλη ευκαιρία για έναν επαγγελματία Λογοθεραπευτή να μάθει για το τι δεξιότητες έχει κατακτήσει το παιδί μέχρι αυτή τη στιγμή αλλά και τι δεξιότητες αναδύονται. Με αυτές τις πληροφορίες, ένας Λογοθεραπευτής μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της επικοινωνίας, της ομιλίας και την γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού.
  • Με τι μέσα και υλικά γίνεται η Λογοθεραπεία;
    Τα ενδιαφέροντα και τα κίνητρα του παιδιού μας δίνουν το βασικό υλικό για να χτίσουμε πάνω εκεί το θεραπευτικό μας πλάνο. Ανάλογα με την ηλικία και τις ανάγκες που παρουσιάζονται μετά την αξιολόγηση, το παιχνίδι και οι δραστηριότητες διαμορφώνονται πάνω σε θεωρητικές και ερευνητικές βάσεις θεραπείας για την εκάστοτε περίπτωση δυσκολίας. Το πρωταρχικό και το πιο σημαντικό στοιχείο, όμως, στην επιτυχία της θεραπείας είναι η καλή σχέση που θα δημιουργηθεί μεταξύ παιδιού και θεραπευτή έτσι ώστε να μπορέσουμε να του προσφέρουμε ασφάλεια, κίνητρο, ενδιαφέρον και θέληση να προσπαθήσει για την τόσο τεράστια αλλαγή που του ζητείται να κάνει.
bottom of page